Els alumnes de 4rt de fisioteràpia d’EUSES Terres de l’Ebre han posat a prova l’aplicació dels coneixements adquirits en l’assignatura d’Ergonomia Aplicada, dintre del context de promoció d’hàbits saludables en l’entorn educatiu de primaria, realitzant una petita xerrada educativa en format de conte i un taller dinàmic en el que han aportat als alumnes: coneixement en manipulació de càrregues, associat a la manipulació i transport del material escolar; càrrega física, associada a les postures assegudes, aportant continguts sobre higiene postural; i a la càrrega mental, asociada a la utilització de dispositius electrònics, amb continguts relacionats amb la fatiga visual, la salut auditiva i la repercussió sobre les capacitats d’atenció.
Per dur-ho a terme, els alumnes han hagut de treballar de forma co-operativa entre ells, sota la supervisió i direcció del professor de l’assignatura (Joaquim Guasch) i amb coordinació amb la tutora dels alumnes del Col·legi Teresià de Tortosa (Mireia Espelta), per tal de poder adaptar el format i el contingut al grup a qui anava dirigida (alumnes d’educació primària) i fer més entenedor el missatge.