L’edició d’enguany de les Càpsules de Tardor (abans Càpsules de Primavera) organitzada pel Departament del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport s’ha tancat aquesta tarda-nit amb la darrera ponència, que ha anat a càrrec del Doctor en Psicologia de l’Esport Àlex Latinjak. Més d’una quarentena d’inscrits s’han connectat on-line per seguir l’exposició del Dr. Latinjak sobre “les emocions en l’esport i a l’aula”, una conferència que ha començat amb una introducció teòrica del ponent sobre què són les emocions, quins són els aspectes on cal posar més atenció per a la gestió de les emocions i quins són els trets més característics.
Àlex Latinjak ha realitzat una sèrie de recomenacions pràctiques, però també ha fet èmfasi que en el món de les emocions és “totalment impossible” generalitzar i arribar a fórmules o protocols d’actuació, ja que l’espècie humana i el seu comportament psicològic està encara molt lluny de ser comprès. La interessant xerrada, que s’ha perllongat durant una hora i mitja, ha derivat en un torn obert de preguntes i dubtes durant el qual ja han intervingut els assistents plantejant qüestions i fins i tot aportant les seves experiències viscudes.
Amb la ponència del Dr. Àlex Latinjak s’ha tancat amb molt d’èxit el cicle de Càpsules de Tardor, que el Covid-19 ha obligat a replantejar-ne el format i s’han realitzat de manera on-line. Malgrat tot, s’ha sobrepassat de molt el centenar d’assistents entre les tres conferències. La graduada en Òptica i Optometria Helena Blanch va donar el tret de sortida a les càpsules amb el tema: “El poder de la visió en l’àmbit esportiu” i el professor d’EUSES Dr. Gerson Garrosa va conduir la segona ponència que duia per títol: “Foam Roller: de la teoria a la pràctica”.