Dra. en Ciències de l’Activitat Física i Esport per l’INEFC de Lleida i la Universitat de Lleida (2022). Llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i Esport per l’INEFC de Lleida (1999 – 2003). Amb un Màster en Alt Rendiment Esportiu per la Universitat Autònoma de Madrid i el Comitè Olímpic Espanyol (COE) (2015) i un Màster en Musictoteràpia per la Universitat de Vic i l’Institut Superior d’Estudis en Psicologia (ISEP) (2016). Tècnic nacional de Gimnàstica Rítmica al Club Rítmica Inca i Club Rítmica Esporles de les Illes Balears amb gimnastes classificades a pódium (or i bronze) en l’àmbit nacional (anys 2018, 2019 i 2021). Des de 2017, forma part del Personal Docent Investigador a l’INEFC de Lleida en el grup d’investigació Didàctica de l’Activitat Física per l’Educació, la Cultura i el Benestar (DECUBIAF) dirigit per la Dra. Eloísa Lorente-Catalán i el Dr. Alfredo Joven. Va formar part de la companyia internacional Mayumana durant 9 anys (2005 – 2014) en la qual va ser artista en espectacles com Mayumana Show, Racconto i Be que gireaven arreu del mon i com coordinadora artística de Momentum que es va estrenar mundialment a Madrid en el 2008. És formadora de mestres i professors des de l’any 2002 especialitzada en formacions d’expressió corporal, dansa, coreografia, percussió corporal i activitat física per a la salut (Educació física des d’una perspectiva holística). Coordinadora de la Secció d’Expressió, Circ i Dansa del Club INEF Lleida, des de 2017, participant en esdeveniments esportius com el reconeixement als esportistes de la província de Lleida, esdeveniments acadèmics com l’entrega d’orles en el Grau de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a l’INEF de Lleida i Congressos internacionals d’investigació en Educació Física i esdeveniments contra la violència de gènere com els que es celebren el 25N i en el dia de la dona (8M).
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8731-1543
PUBLONS: GLR-3451-2022 Web personal: https://sgarciasdeves.wixsite.com/sgdv |
Publicacions:
Garcías de Ves, S., Mateu Serra, M., Spadafora, L., & Armada Crespo, J. M. (2022). Sentimientos y aprendizajes que emergen del Encuentro Interuniversitario de Expresión Corporal (Feelings and learnings that emerge from the Interuniversity Meeting of Corporal Expression). Retos, 45, 1076–1086. https://doi.org/10.47197/retos.v45i0.91461
Garcías de Ves, S., Joven Pérez, A., & Lorente-Catalán, E. (2022). Percusión corporal a través de la Esku Dantza. Efectos sobre las emociones en estudiantes de grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte (Body percussion through Esku Dantza. Effects on emotions in students of Physical Activity and Sport Scienc. Retos, 45, 326–336. https://doi.org/10.47197/retos.v45i0.91463
Garcías, S. (2021). Impacto positivo de una master class online de percusión corporal para docentes (Positive impact of an online body percussion master class for teachers). Retos, 42, 296-305. https://doi.org/10.47197/retos.v42i0.87059
Mateu, M., Garcías, S., Spadafora, L., Andrés, A. and Febrer, E. (2021). Student Moods Before and After Body Expression and Dance Assessments. Gender Perspective. Frontiers Psychoogy. 11: 612.811. doi: 10.3389 / fpsyg.2020.612811 https://repositori.udl.cat/handle/10459.1/70290?locale-attribute=en
Garcías, S., Joven, A., Lorente-Catalán, E. y Planas, A. (2020). Opinión del Profesorado sobre la percusión corporal como contenido de Educación Física. Revista de Psicología del Deporte, Supplement 2-Sport, Physical Education and Performing Arts as tools of social transformation, 49 (5), 63-72. https://repositori.udl.cat/bitstream/handle/10459.1/71775/repsde_a2020v29s2p63.pdf?sequence=1
Capítols de llibre
Garcías, S. (2021). La Percusión Corporal en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física. Satisfacción y/o Frustración de las Necesidades Psicológicas Básicas de los estudiantes universitarios. En O. Buzón-García, C. Romero-García, y A. Verdú (Eds.), Innovaciones metodológicas con TIC en educación (No3 de la, pp. 2611-2637). Madrid: Dykinson, S.L. https://www.dykinson.com/libros/innovaciones-metodologicas-con-tic-en-educacion/9788413773193/
Garcías, S. (2021). La Percusión Corporal: del escenario al aula. En S. Olivero (Ed.), El devenir de las civilizaciones: interacciones entre el entorno humano, natural y cultural (pp. 1588-1614). Madrid: Dykinson, S.L. https://www.dykinson.com/libros/el-devenir-de-las-civilizaciones-interacciones-entre-el-entorno-humano-natural-y-cultural/9788413773247/
Garcías, S. y Sapadafora, L. (2020). Capítulo Inspirando genios en educación física. Articulando la expresión corporal con recursos de circo, percusión corporal y danza del libro Artes Escénicas y Creatividad para la Transformar la Sociedad y la Educación. Madrid. Afyec 2020. https://drive.google.com/file/d/1yq1Zkf_iIuF-oDkzi50cn9P77iZHqnJh/view
Górriz, J., Garcías, S. y Mateu, M. (2020). Capítulo Conciencia corporal, reconocimiento y representación de los estados de ánimo: educación emocional a través de la danza del libro Artes Escénicas y Creatividad para la Transformar la Sociedad y la Educación. Madrid. Afyec 2020. https://drive.google.com/file/d/1yq1Zkf_iIuF-oDkzi50cn9P77iZHqnJh/view
Garcías, S. y Joven, A. (2020). Capítulo 18. Percusión Corporal en el aula. Superando barreras. Libro Comunicar en Danza. Granada. Editorial Libargo. (978-84-948136-7-2) (págs. 327-339)